Træn styrke med kun ét træningsredskab

0

De fleste mennesker, der har tænkt på at have deres eget træningscenter til hjemmet, er stødt på den samme forhindring – nemlig ikke rigtig at kunne finde pladsen til det rette træningsredskab.

Derfor har vi her nogle råd til at spare plads samt nogle træninger, du kan lave med kun ét træningsredskab!

Justerbare håndvægte

selectabell

Se de bedste selectabells lige her.

En af de mest værdifulde investeringer, du kan foretage, er i en Selectabell. Det er dybest set som at købe et helt sæt håndvægte, men det er kun én håndvægt. Du vælger bare den vægt, du vil have håndvægten til, og samler den op – BAM!

Og hvis du tror, ​​at håndvægte kun er gode til biceps-curls, tager du fejl! Du kan nemlig sagtens få en helkropstræning med blot et par Selectabells.

Prøv dette:

Supersæt:

Dumbbell Chest Press: 3 sæt af 8

Dumbbell Overhead Press: 3 sæt af 10

Supersæt:

Håndvægtrække: 4 sæt af 20

Dumbbell Rear Delt Flye: 4 sæt af 15

Supersæt:

Dumbbell Goblet Squat: 3 sæt af 10

Skiftende udfald: 3 sæt af 12 på hver side

Drop sæt:

Hammer Curl: Start med din 10-rep-max og udfør 3 drops

Dumbbell Skullcrushers: Start med din 10-rep-max og udfør 3 drops

Se et udvalg af de bedste justerbare håndvægte her.

Du kan også se denne video, som giver dig en guidet helkropstræning kun ved brug af håndvægte:

Træningselastikker

træningselastikker

Hvis du virkelig mangler plads til fitnessudstyr derhjemme, bør du prøve at træne med træningselastikker. De findes med forskellig modstand og i forskellige længder alt efter, hvilke øvelser, du ønsker at bruge dem til. De er utrolig alsidige, og du kan stort set lave alle slags styrketræningsøvelser med dem, som du er vandt til at lave med vægte eller andet træningsredskab. For at komme i gang er her et eksempel på en træning, du kan lave.

LÆS OGSÅ:  Fitness Fails: undgå disse 4 almindelige styrketræningsfejl!

Prøv dette:

Supersæt:

Båndtrækkere: 3 sæt af 20

Båndbrystpres: 3 sæt af 12

Supersæt:

Båndrække: 3 sæt af 15

Band Overhead Press: 3 sæt af 12

Supersæt:

Band Dødløft: 3 sæt af 12

Bånd thrustere: 3 sæt af 15

Her kan du finde et stort udvalg af rigtig gode træningselastikker.

Og for at få en visuel vejledning af, hvordan du udføre alle disse øvelser, kan du med fordel følge denne video, som guider en helkropstræning kun ved brug af træningselastikker:

Fokus på kropsvægtstræning

kropsvægttræning

Kropsvægtstræning blive rofte undervurderet, hvorfor mange venter med at træne, til de har adgang til det helt rette træningsredskab. Dog kan du få nogle rigtig effektive træninger derhjemme uden brug af nogen redskaber overhovedet.

Nøglen er at få fat i de helt rette øvelser, så du både udfordres på balance, koordination og styrke. Dette presser nemlig dit system og muskelstyrke.

Herunder kan du følge en video, der guider en helkropstræning uden brug af træningsredskab overhovedet.

Vi håber, du nu har fået inspiration til at kunne gennemføre effektive styrketræninger derhjemme med kun et enkelt træningsredskab eller endda helt uden, og vi vil blot sige: God træning!

Du kunne måske være interesseret i følgende artikler:

 

Del.

Tilføj en kommentar