Rygproblemer – Guide til at komme ovenpå igen efter rygsmerter

0

Har du rygproblemer og har du haft det over en længere periode, så kan du i denne guide finde tips til hvordan du kan komme problemerne til livs. Rygproblemer og rygsmerter er en af de mest almindeligt kendte hos det aktive folk, det kan skyldes mange ting, det kan være du ikke strækker ordentligt ud efter træning, det kan være du sover dårligt om natten, eller det kan være du sidder dårligt på kontoret.

Gå til en fysioterapeut

Hvis det har stået på over en længere periode og ikke ser ud til at blive bedre, så bør du enten opsøge en læge eller en fysioterapeut. En fysioterapeut kan hurtigt finde frem til problemer og give dig nogle tips til hvad du kan gøre anderledes. De vil med stor garanti også give dig nogle simple øvelser du kan lave derhjemme og dermed komme skaden til livs. Undersøg eventuelt med din forsikring om ikke du er dækket til at kunne tage til fysioterapeut, hvis ikke så er et stadig godt givet ud så du kan komme tilbage i topform.

Træner du meget – Gå jævnligt til sportsmassør

Hvis du er typen som træner meget og altid er på farten, så bør du også bruge lidt penge på at komme til en sportsmassør ofte, det er penge som er givet godt ud. En sportsmassør kan sørge for at dine muskler og led er mere afslappede og du dermed ikke for lige så mange sportsskader. Samtidig giver massage også en hurtigere restitution af kroppen, så hvis du ønsker at træne meget er det altså en rigtig god ting at gå til sportsmassør.

LÆS OGSÅ:  Alternativer til slik

Husk at strække ud

Inden du går i gang med den hårde træning, så sørg for at få varmet kroppen godt op, det ses ofte at alt for mange bare går direkte i gang med de store og tunge vægte og slet ikke sørger for at kroppen er klar til denne belastning. Når du er færdig, så i stedet for at skynde dig ned og drikke din proteinshake, så brug lige ti minutter på at strække godt ud, det kan have en stor effekt. Jo mere du husker at varme op og strække ud jo bedre er det for kroppen og chancerne for muskelskader og andet minimeres markant.

Måske kan problemet findes i dit hjem

En af de mest almindelige årsager til rygproblemer og rygsmerter skyldes slet ikke træning men den skal derimod findes i hjemmet. Mange har dårlige senge som de sover dårligt på eller som slet ikke passer til deres kropstype. En god senge skal være specielt indrettet til netop din krop, den skal passe til din kropsvægt og selvfølgelig din længde. Det er vigtigt at du hverken synker for langt ned i sengen eller at du lægger for hårdt. Brug derfor nogle penge på at købe en god seng, en som støtter din ryg optimalt, det kan være en god ide at få god vejledning på dette område. Se mere på denne side med test af topmadrasser og test af springmadrasser.

Del.

Tilføj en kommentar